WebEditor Premium: Ako si vylepšiť stránky vlastným kódom
Možnosť pridať do WebEditoru Premium vlastný kód vám prináša väčšiu flexibilitu a kontrolu nad funkciami aj vzhľadom vášho webu.
Sprístupnite si všetky funkcie WebEditoru len za 7,99€ mesačne. Na jar u nás máte 33 % zľavu na WebEditor Premium na prvý rok.
V tomto článku si stručne vysvetlíme, ako pomocou vlastného kódu pridať do WebEditoru:
- trackovacie kódy Google Analytics a Meta Pixel
- notifikácie na zvýšenie konverzií vášho e‑shopu
- rezervačné systémy alebo kalendáre
- prihlásenie na odber newsletteru
- obedové menu vašej reštaurácie
- reklamný banner
- Google dokument alebo tabuľku
- aplikáciu na sprístupnenie webu ľuďom so znevýhodnením
Kód môžete vo Web Editore pridávať do konkrétnych sekcií svojich webových stránok, napríklad do hlavičky webu , za značku alebo pred značku .
Väčšina nástrojov tretích strán vám dá vedieť, kam presne máte ich kód pridať. Ak to náhodou nešpecifikujú, vyskúšajte najskôr hlavičku webu.
Vlastný kód a skripty si môžete neskôr zobraziť v režime náhľadu, vaše úpravy sa na web premietnu po jeho zverejnení.
Trackovacie kódy Google a Meta
Trackovacie, ale aj meracie kódy sú malé kúsky kódu vložené na webovú stránku, ktoré slúžia na sledovanie aktivity a správania používateľov na vašej stránke. Zhromažďujú a odosielajú údaje o návštevnosti stránok, interakciách používateľov, konverziách a podobne.
Získané dáta môžete použiť na analýzu účinnosti marketingových kampaní, optimalizáciu obsahu a dizajnu stránok, segmentáciu cieľových skupín alebo na meranie celkového výkonu webu.
Kódy sa generujú automaticky a sú pre každú webovú stránku iné. Pridávajú sa do hlavičky webu, ktorý chcete sledovať a merať.
Google Analytics
Ak používate WebEditor Premium, máte prepojenie webu s Google Analytics uľahčené. Stačí vám v Nastavení webu kliknúť na položku Integrácia, kde si Analytics zvolíte z ponuky a pripojíte podľa návodu.
Postup integrácie Google Analytics vo WebEditore.
Niektoré nástroje (napr. Hotjar, MailChimp alebo Google Ads) sa dajú integrovať aj cez Google Analytics. V takom prípade vám stačí mať na webových stránkach len kód Google Analytics a prepojiť svoj Analytics účet s daným nástrojom.
Meta Pixel
Na vytvorenie Meta Pixelu potrebujete mať založený účet v Meta Business Manageri a priamo v ňom nasledovať krok za krokom návod na vytvorenie a inštaláciu kódu. Ten potom skopírujete a vložíte do sekcie na svojom webe.
Postup vytvorenia a nastavenia Meta Pixelu.
Akonáhle máte Pixel nainštalovaný, môžete s ním merať všetko možné: od marketingových kampaní po konverzie, a dokonca sledovať zákazníkov naprieč zariadeniami. To je dôvod, prečo na svojom laptope vidíte reklamu na produkt, ktorý ste si včera pridali do nákupného košíku na mobile.
2. Notifikácie na webe
Notifikácie môžu hrať kľúčovú rolu pri zvyšovaní konverzií. Upozornia návštevníkov vášho webu na akčné ponuky, skladové zásoby alebo recenzie zákazníkov.
Máte tak možnosť osloviť potenciálnych zákazníkov, získať si ich dôveru a motivovať ich do nákupu. Ako to funguje, môžete vyskúšať na 14 dní zadarmo napríklad s českou aplikáciou Notifikuj.
Stačí vložiť unikátny kód do hlavičky vášho webu a na stránkach sa budú zobrazovať vyskakovacie okná s rôznymi marketingovými udalosťami podľa vášho výberu.
3. Rezervačné systémy
Dajte svojim zákazníkom možnosť objednať sa priamo z vášho webu na pár kliknutí. Všetkým zúčastneným tak ušetríte čas, peniaze aj nervy.
Online rezervácia umožňuje zákazníkom ihneď zistiť aktuálnu dostupnosť a rovno si objednať službu. Bez čakania na telefóne a pokojne aj mimo otváracích hodín.
Pomocou vlastného kódu môžete na stránky pridať svoj Google kalendár alebo využiť špecializované rezervačné nástroje, ako je Reservio alebo Calendly. Majú používateľsky prívetivé rozhranie a hodí sa na podnikanie v rôznych odvetviach.
Postup získania kódu v nástroji Reservio.
4. Prihlásenie k newsletteru
Vo WebEditore si môžete na svoju stránku pridať aj Vlastný blok s formulárom na prihlásenie na odber newsletteru od nástrojov na hromadný emailing ako sú Mailchimp alebo SmartEmailing.
Bude sa vám to hodiť nielen na získavanie kontaktov a budovanie databázy na marketingové účely, ale aj na sledovanie aktivity zákazníkov.
Nástroj Ecomail automaticky sleduje správanie používateľov od chvíle, keď dokáže spárovať e‑mailovú adresu s aktivitou na webe – napr. potom, čo sa používateľ po prvý raz preklikne na váš web cez otagovaný odkaz v newsletteri.
Trackovací kód si jednotliví používatelia na stránke zapamätajú a pri ďalších návštevách už ich dokáže identifikovať a zbierať o nich dáta.
Ukážka tvorby prihlasovacieho formulára v nástroji Ecomail.
5. Menu
Vlastníte bistro alebo reštauráciu? Vystavte svoje aktuálne obedové menu priamo na webe. Vaši zákazníci to zaručene ocenia.
Vo WebEditore to zvládnete jednoducho pridaním Vlastného HTML bloku s Google dokumentom alebo môžete svoju stránku prepojiť napríklad s obedovým serverom menucka.sk.
Vašu obedovú ponuku zobrazí na svojom webe a ponúka aj ďalšie služby, ako je rozosielanie menu e‑mailom alebo jeho import na Zoznam či Facebook.
6. Banner
Pridanie reklamného banneru na web vám pomôže napríklad s propagáciou udalostí, podporou predaja alebo upútaním pozornosti zákazníkov.
Na svoju stránku si môžete vložiť aj kód banneru vášho obchodného partnera v rámci affiliate marketingu. To znamená, že na svojom webe zverejníte odkaz na cudziu službu a dostanete províziu za jej predaj.
Svoj vlastný banner môžete vo WebEditore aj bez kódovania vytvoriť v Knižnici blokov cez Výzvu k akcii.
7. Google dokumenty
Ako sme už v článku spomenuli, môžete si svoje stránky prepojiť aj s online dokumentami Google. Konkrétne s textovým dokumentom, tabuľkou a kalendárom.
Najskôr v Google dokumentoch svoj obsah publikujete, a tým získate kód, ktorý potom vložíte do príslušného bloku vo WebEditore. Dokument sa potom zobrazí na vašej webovej stránke.
Postup vloženia HTML kódu Google dokumentov v Knižnici blokov WebEditoru.
Skvelé je, že môžete svoj pôvodný Google dokument alebo kalendár ďalej upravovať a všetky zmeny sa (s malým oneskorením) automaticky premietnu aj do jeho webovej verzie.
Ak však máte čas texty alebo tabuľku prekopírovať priamo do predpripravených blokov svojej šablóny, spravte to. Výsledok bude vyzerať lepšie, pretože udržíte na webe konzistentný štýl a neobmedzíte jeho responzivitu.
8. Sprístupnenie webu
Tým, že sprístupnite svoj web používateľom s rôznymi typmi znevýhodnenia, rozširujete potenciálnu cieľovú skupinu a zvyšujete svoj dosah.
Od roku 2025 vstúpi do platnosti zákonná povinnosť o prístupnosti webov v súkromnom sektore, preto je teraz najvyšší čas webové stránky na budúci rok pripraviť.
Ak ste na prístupnosť v priebehu budovania webu nemysleli, aplikácie ako accessiBe alebo Web bez bariéry vám pomôžu splniť základné normy a predpisy.
Kód accessiBe sa pridáva medzi značky vášho HTML. Po úspešnom nainštalovaní sa na každej stránke vášho webu zobrazuje v pravom dolnom rohu modrá ikonka prístupnosti.
Ak vás téma sprístupnenia zaujíma, prečítajte si náš článok Ako vytvoriť prístupný web.
Záver
WebEditor od Webglobe zvládne rásť s vami a s vaším biznisom. Na svoje stránky môžete pridávať nové bloky podľa potreby a v Premium verzii ich doplniť o svoj vlastný kód.
Integrácia rôznych nástrojov vám umožní efektívnejšie spravovať obsah webu a vašim návštevníkom prinesie lepší používateľský zážitok.
Nebojte sa trochu experimentovať a zvýšte funkčnosť aj atraktivitu svojich webových stránok.
V našej online poradni riešime aj ďalšie témy spojené s WebEditorom. Ak si neviete rady, naša podpora je vám k dispozícii aj cez víkend.