V případě problémů je upřímnost vašeho admina k nezaplacení
Jakou dostupnost vám garantuje váš poskytovatel webhostingu? Je to 99,99%? Nebo rovnou 100%?
S dostupností se dá různě marketingově kouzlit a většinou jde o klamavou reklamu. Například stačí, když do ní nezapočítáte lokální výpadky, týkající se jen malého množství služeb. Pak se snadno dostanete na 99,99% uptime. (Pro představu: 0,01 % se rovná výpadku o maximální délce 52 minut za celý rok.)
Výpadkům se nevyhnete ani na sebelepší, sebemodernější, sebezapezpečenější infrastruktuře.
Můžete mít několik úrovní bezpečnostních pojistek a stejně se jednou za čas stane, že selžou všechny naráz.
Důležité je, jak se k výpadku jako poskytovatel postavíte a jak dobře máte zpracované krizové scénáře pro různé nečekané situace.
„Vždy sa snažíme byť k našim klientom féroví. Otvorene hovoríme o svojich chybách a nesľubujeme to, čomu by sme sami neverili.“
Tomáš Kostka, Director of Custom Business Solutions vo Webglobe
Najhorší možný scenár: Ako sme zvládli výpadok, ktorý nemal nikdy nastať
Na serverové riešenia máme vo Webglobe vyčlenených niekoľko desiatok extrémne výkonných fyzických serverov oddelených od tých pre hostingové služby.
Na nich bežia naše virtualizačné clustery zabezpečujúce vysokú dostupnosť našej infraštruktúry na mieru.
Tie sú postavené tak, aby zlyhanie jedného virtuálneho serveru neohrozilo služby ostatných na rovnakom clusteri.
Keď padnú dva alebo tri v rovnakom momente, stále sa nič nedeje.
Lenže jedného dňa sa neuveriteľnou zhodou okolností stalo, že bez akýchkoľvek predchádzajúcich indikácií spadol rovno celý virtualizačný cluster.
Na ňom bežali stovky firemných webov, ktorých tržby boli v tej chvíli v ohrození. A jedným z tých, ktorých výpadok bolel najviac, bolo Bonami. Každá minúta nefunkčného webu ho stojí niekoľko tisíc eur.
„Pre mňa bolo dôležité vedieť viac detailov než klasické ‚máme výpadok, naši administrátori pracujú na riešení‘. V krízových situáciách počas výpadku sú presné informácie zásadné.”
Martin Patočka, CTO Bonami
Aktivácia krízového plánu: Zákazníci na prvom mieste
Všetkých zákazníkov na clusteri sme preto bezodkladnee kontaktovali a posunuli im všetky informácie, ktoré sme v tom momente mali k dispozícii.
Zároveň sme spustili krízový plán pripravený na podobné situácie a dedikovali sme tím technikov, ktorý mal za úlohu situáciu čo najrýchlejšie vyriešiť.
Vďaka transparentnej komunikácii v Bonami minimalizovali škody
Bonami medzitým spustilo svoj vlastný krízový scenár: okamžite zastavili PPC kampane, utlumili logistiku v sklade, obvolali zákazníkov, ktorým v tej chvíli nemohli zásielky doručiť, pripravili oficiálne vyjadrenie na sociálne siete a čekali, kým od nás dostanú zelenú.
Vďaka tomu minimalizovali škody a ušetrili si tisíce zbytočne vynaložených eur.
6 úmorných hodín, ale všetko sa do bodky podarilo obnoviť
Potom, čo sa nám podarilo odhaliť príčinu výpadku (na vine bola jedna používaná storage technológia), zostáva už len dáta obnoviť. Lenže týchto dát bolo dokopy 360 TB.
Získať ich bez straty späť dalo zabrať. Posledné služby boli naspäť online po takmer 6 hodinách.
Celý ten čas sme boli so zákazníkmi v kontakte a predávali im aktuálne informácie od našich technikov.
„Za seba tlieskam. Celá situácia bola pre všetkých komplikovaná, ale takto vyzerá dobre zvládnutá krízová komunikácia!”
Martin Patočka, CTO Bonami
Chcete rovnako proaktívny, otvorený prístup a istotu, že sa o vás niekto stará 24/7? Nechajte si od nás navrhnúť plne manažovanú infraštruktúru na mieru.