Tereza Miková

Publikované 11. apríla 2024

Aké stránky musí mať každý firemný web

Tvorba webu

5 min

Tereza Miková

Publikované 11. apríla 2024

Žena, ktorá navrhuje svoj firemný web

Webové stránky sú vaša digitálna vizitka. Základná štruktúra vášho webu hrá kľúčovú rolu v tom, ako sa prezentujete a komunikujete s návštevníkmi.

Žiadny univerzálny zoznam neexistuje, ale kostru webu by v súčasnosti mali tvoriť stránky, ako je Homepage, O nás, Kontakty, Ochrana osobných údajov a stránka 404.

Súkromníkom alebo menším firmám môže náš článok poslúžiť ako východiskový bod pri budovaní nového webu. Väčšie spoločnosti s rozsiahlou ponukou produktov, služieb alebo informácií budú dosť pravdepodobne potrebovať oveľa viac stránok a komplexnejšiu štruktúru.

Hoci je každý web jedinečný a má svoje vlastné ciele a potreby, základ majú všetky spoločný.

Domovská stránka

Homepage – teda úvodná stránka, ktorá víta návštevníkov a predáva im základné informácie o obsahu a účele webu.

Domovská stránka je vstupnou bránou vášho webu. A aj keď cez ňu nevojdú všetci návštevníci webu, je stále veľmi dôležitá:

Udáva tón vášmu webu a je to takmer vždy stránka, na ktorú sa najčastejšie odkazuje. To z nej robí cennú stránku pre SEO, pretože pomáha webu skórovať vo vyhľadávačoch.

Homepage musí návštevníkov okamžite zaujať. Aj keď sa rôzne domovské stránky dizajnom výrazne líšia, medzi ich najbežnejšie súčasti patria: hlavný obrázok, chytľavý message a tlačidlo s výzvou do akcie (CTA).

To všetko by sa vám ideálne malo zmestiť „nad zlom“ stránky – čo znamená, že túto časť stránky návštevníci uvidia okamžite po jej načítaní bez toho, aby ju museli posúvať nižšie.

Domovská stránka má návštevníkom poskytnúť rýchly prehľad o tom, čo firma alebo web ponúka, a prilákať návštevníkov k ďalšiemu bádaniu.

Keď potom návštevníci zaskrolujú nižšie, môžu tu nájsť základné informácie o produkte, službe alebo spoločnosti. To všetko by malo byť usporiadané pod samostatnými nadpismi.

Odolajte nutkaniu umiestniť na homepage každý vzdialene relevantný údaj o firme. Majte na pamäti, že vaša domovská stránka je len prvým krokom zákazníckej cesty – nie cieľom. Message, dizajn a vizuály by mali naviesť návštevníka k ďalšiemu kroku alebo k výzve do akcie.

O nás

Stránka, ktorá poskytuje informácie o majiteľovi alebo prevádzkovateľovi webu. Či už ide o obchodnú spoločnosť, organizáciu alebo jednotlivca.

„O nás/O mne“ bude jednou z najnavštevovanejších stránok na vašom webe. Zároveň vám pomôže odlíšiť sa od konkurencie. Túto stránku používatelia často navštevujú preto, aby pochopili, v čom ste iní (a lepší) než ostatní.

Zdôraznite body, ktoré robia vaše podnikanie jedinečným, napr. vaše hodnoty, princípy alebo používané materiály a techniky. Predstavte tu dôležitých členov tímu alebo sa pochváľte recenziami od spokojných zákazníkov.

Predveďte svetu svoju kvalifikáciu a prečo ste špičkou vo svojom odbore. Certifikáty, história značky aj vaše úspechy a ocenenia sú veci, ktoré môžete na stránke „O nás“ spomenúť.

Pri písaní textov však myslite na svojich zákazníkov: namiesto prehnaného vychvaľovania sa zamerajte skôr na problémy, ktoré dokážete vyriešiť. Tým dáte ľuďom dobrú zámienku, aby vám dôverovali.

Budujete svoj web na WordPresse? Ako vždy máte k dispozícii množstvo materiálov a podrobných návodov, ako jednotlivé stránky poskladať dohromady.

Kontaktná stránka

Miesto pre vaše kontaktné informácie alebo formulár, ktorý môžu návštevníci vyplniť, aby sa s vami spojili.

Pre malé podniky a živnostníkov je stránka „Kontakt“ presne tým miestom, kde sa budúci zákazníci rozhodnú osloviť zástupcov firmy, aby sa dozvedeli viac o produktoch alebo službách.

Keď návštevníkov webu zaujme vaša ponuka, ale nepodarí sa im s vami spojiť, prejdú pravdepodobne ku konkurencii. Preto vždy udržujte svoju kontaktnú stránku aktuálnu a radšej dvakrát skontrolujte správnosť všetkých informácií.

Kontaktná stránka Webglobe

Rôzni zákazníci dávajú prednosť rôznym komunikačným kanálom. Dajte im preto na výber z viacerých možností:

  • Telefónne číslo pre tých, ktorí potrebujú okamžité spojenie.
  • E-mail pre tých, ktorí neradi telefonujú alebo chcú písomný záznam svojej korešpondencie.
  • Adresu s otváracou dobou pre záujemcov o osobnú návštevu alebo odoslanie pošty.
  • Online kontaktný formulár pre zahájenie konverzácie priamo z webovej stránky.

 

Ku kontaktným informáciám môžete pridať odkazy na svoje sociálne siete a prípadne aj IČO a DIČ, aby ste uľahčili život obchodným partnerom.

Napríklad v blokovom editore WordPressu si biznisovú kontaktnú stránku vytvoríte v 3 krokoch.

Stránky vášho webu by mali vždy obsahovať odkazy/výzvy k akcii (CTA) na váš „Kontakt“ alebo iné dôležité konverzné stránky.

Ochrana osobných údajov (GDPR)

Ak váš web zhromažďuje osobné údaje (napr. meno, priezvisko, telefónne číslo, e‑mail), je treba pridať stránku „Ochrana osobných údajov“. Tá návštevníkom v jasnom a zrozumiteľnom jazyku popíše, ako zhromažďujete, používate a chránite ich údaje.

Táto stránka môže takisto obsahovať informácie o použití súborov cookies a podobných sledovacích technológií, ak ich na svojom webe používate.

Môžete sem pridať aj odkazy na ďalšie dôležité dokumenty, ako sú podmienky použitia alebo súhlas s ochranou osobných údajov.

Pýtate sa, prečo stránku „Ochrana osobných údajov“ vôbec potrebujete? Aby ste pre svojich webových používateľov vytvorili dôveryhodné a transparentné prostredie v súlade s Nariadením EÚ o ochrane osobných údajov (GDPR).

Stránka s chybou 404

Chybová stránka, ktorá sa zobrazí, keď používateľ klikne na odkaz alebo zadá URL adresu, ktorá neexistuje alebo je nesprávne napísaná, a server nemôže požadovanú stránku nájsť.

404 je jedna z najbežnejších chýb, s ktorými sa používatelia pri pohybe po internete stretnú.

Keď na to príde, prehliadač zobrazí všeobecnú správu o tom, že požadovaný obsah nebol nájdený. Majitelia stránky si však chybovú správu môžu prispôsobiť.

Určite sa vám oplatí byť trochu kreatívny a napísať niečo zábavné, aby používatelia neboli takí frustrovaní, že nenašli požadovaný obsah. Môžete pridať aj vtipný gif, meme alebo užitočné odkazy späť na domovskú stránku alebo iné časti webu.

Správne navrhnutá stránka s chybou 404 vám pomôže udržať používateľa na webe.

Stránka 404 na webe Spotify, apríl 2024

Na záver

V priebehu posledných zopár desaťročí si používatelia internetu zvykli na určité rozvrhnutie webových stránok a očakávajú, že sa ho majitelia webov budú držať. Keď budete mať prehľadný a dobre usporiadaný web s jasnou štruktúrou, zabijete hneď dve muchy jednou ranou.

Tou prvou je lepší používateľský dojem (UX). Prehľadnosť umožňuje návštevníkom bez námahy prechádzať medzi stránkami a rýchlo nájsť informácie, ktoré potrebujú.

Druhou výhodou je optimalizácia pre vyhľadávače (SEO), s ktorou ide ruku v ruke používateľská skúsenosť.

Tereza Miková

Som copywriter so skúsenosťami z klasických aj digitálnych reklamných agentúr. Zaujímam sa o témy ako UX/UI, grafický design, tvorba webu a marketing. Stále sa učím a stále mám pocit, že nič neviem.

Viac mojich článkov

Newsletter Prihlásili ste sa na odber noviniek

Novinky, akce, články a návody Váš e-mail bol úspešne pridaný.
Pole je povinné so správnym e-mail formátom