Nový zákazník
Čo urobiť po obdržaní prístupových údajov k novému účtu Webglobe?
1. Webhostingový účet
- Prihláste sa do administrácie služieb portálu admin.webglobe.sk pomocou vytvoreného hesla.
- Ak chcete začať na server nahrávať dáta prostredníctvom FTP, je potrebné vytvoriť používateľa v sekcii Služby > Hosting > FTP a súbory > FTP účty. Na nakopírovanie dát môžete využiť Vášho obľúbeného FTP klienta alebo aj webového FTP klienta.
- E-mailové účty založíte v administrácii v sekcii Služby > E‑mail > E‑mailové schránky. Vytvorený e‑mailový účet je potom možné nastaviť vo vašom poštovom klientovi (Outlook, Mail, Thunderbird, …) alebo môžete použiť webového e‑mailového klienta.
- Ak zatiaľ vaša doména neukazuje na naše servery (je napr. vo fáze prevodu, registrácie alebo nemá aktualizované DNS záznamy), môžete pre nakopírovanie dát a založenie e‑mailových účtov použiť alternatívne prístupy, ktoré nájdete v administrácii (Služby > Hosting > Základné nastavenia ).
2. Parkovaná doména (bez webhostingu)
- Prihláste sa do administrácie prostredníctvom prijatého prístupového mena a vytvoreného hesla
- Ak si prajete parkovanú doménu nasmerovať na inú doménu, môžete tak urobiť v administrácii v sekcii Služby > Hosting > Web > Presmerovanie.
- Prekontrolujte caše kontaktné údaje (predovšetkým e‑mailový kontakt) – tieto údaje udržujte po celú dobu využívania služieb aktuálne.
- Ak by ste potrebovali s čímkoľvek poradiť, neváhajte sa nás opýtať.
Aké služby môžem na svojom webhostingovom účte využiť??
Ku všetkým štandardným webhostingovým účtom sú k dispozícii nasledujúce služby:
- FTP priestor pre umiestnenie vašej webovej stránky (súbory html, php, obrázky, ai.).
- Databáza na ukladanie dát webstránok.
- E-mailové služby pre príjem a odosielanie e‑mailových správ.
- Nastavenie pravidelného spúšťania skriptov CRON.
- Vytváranie neobmedzeného počtu subdomén
- a ďalšie…
Parametre jednotlivých služieb sa líšia podľa zvoleného webhostingového balíčka.
Môžem si služby nastaviť sám alebo musím vždy kontaktovať technickú podporu?
Pre nastavenie služieb je vám k dispozícii rozsiahla on-line administrácia. Technickú podporu nie je nutné pre nastavenie väčšiny služieb kontaktovať. Prostredníctvom administrácie je možné okrem iného:
- Udržiavať osobné a kontaktné údaje, spravovať viac webhostingových účtov pod jedným prístupom.
- Udeliť externé oprávnenie správy účtu pre iného užívateľa pre vybrané domény vo viacerých úrovniach – faktúry, DNS, databázy, registračné kontakty atď.
- Zakladať, editovať a rušiť FTP aj databázové účty (primárne a sekundárne), sledovať aktuálnu obsadenosť priestoru.
- Zakladať, editovať a rušiť databázy, nastaviť ich kódovanie atď.
- Zakladať, editovať a rušiť e‑mailové účty, detekovať nevyžiadanú poštu (SPAM), nastaviť e‑mailový kôš, migrovať e‑mailové správy.
- Spúšťať naplánované úlohy prostredníctvom služby CRON.
- Spravovať kompletné DNS záznamy Vašej domény.
- Obnoviť dáta webu zo zálohy.
- Nastaviť presmerovanie domény na inú či vynútiť presmerovanie z http:// na https://.
- Vygenerovať SSL certifikát pre šifrovanú komunikáciu.
- Dokupovať nové domény či objednať nové služby k existujúcim doménam.
- Spravovať pokročilé nastavenia služieb a mnoho ďalšieho…
Ako postupovať v prípade, že si neviem s nastavením služby rady?
- Vyskúšajte nájsť odpoveď na vašu otázku v nápovede.
- Hľadať môžete buď zadaním konkrétneho výrazu do poľa pre vyhľadávanie alebo prostredníctvom jednotlivých tém.
- Pokiaľ odpoveď nenájdete, obráťte sa na našu technickú podporu, radi vám pomôžeme. Požiadavky odporúčame zadávať autorizovane z prostredia administrácie cez kontaktný formulár v sekcii Podpora.
Želáme vám mnoho úspechov s prevádzkou vašej webovej stránky na serveroch Webglobe.