Prečo v štatistikách nevidím odoslané e‑maily?

Existujú 3 možné dôvody, prečo sa vaše odoslané e‑maily nezobrazujú v štatistikách Mail Klerk. V tomto článku vám ich postupne objasníme.

E-maily čakajú v poradí na SMTP serveri

Odoslaná kampaň neznamená, že e‑mail dorazil do schránok príjemcov. Znamená to len, že kampaň bola odoslaná na náš SMTP server.

Ten sa postará o jej odoslanie tak, aby bola doručená príjemcom v čo najkratšom čase.

Viac informácií o tejto téme nájdete v článku Status kampane a rozposielanie.

Doručenie softbounce adresátom

V kampani môže byť veľký počet kontaktných e‑mailov a niektoré e‑mailové schránky (alebo servery) môžu mať problémy s prijatím správy.

Napríklad rad prichádzajúcej pošty je zahltený (server je preťažený), poštová schránka príjemcu je plná alebo server môže byť dočasne nedostupný (offline).

V tomto prípade sa náš SMTP Klerk server snaží poštu opakovane doručovať počas nasledujúcich 2 dní (max 8 pokusov).

Takto nedoručené e‑maily ešte nemôžu byť v štatistikách, pretože sú niekde na polceste medzi vami a príjemcom. Klerk server počíta so softbounce a snaží sa, aby bola doručiteľnosť vašej kampane čo najvyššia.

Neaktualizovaný skript cronu pre štatistiky

Ďalšou možnou príčinou je, že štatistiky ešte neboli aktualizované.

Na serveri je automatický skript, ktorý sa spúšťa v pravidelných intervaloch. Bohužiaľ, nie je technicky možné, aby sa štatistiky generovali „online“.

Prečítajte si: Prečo e‑maily odchádzajú tak pomaly? Prečo odosielanie správ toľko trvá?

Posledná aktualizácia: