Status kampane a rozosielania
Po kliknutí na tlačidlo Odoslať mailing vašej kampane prejde niekoľkými fázami. V tomto článku sa pozrieme na všetky 3 fázy, ktoré se v detaile vášho rozosielania môžu objaviť.
1. fáza: na spracovanie
Prvá fáza po kliknutí na tlačidlo odoslať je fáza na spracovanie. V tomto stave sa kampaň spracováva a pripravuje sa na odoslanie na náš SMTP server.
2. fáza: odoslaná
Akonáhle sa kampaň spracuje a odošle na náš SMTP server, stav sa zmení na odoslaná.
Tento stav neznamená, že vaše e‑maily boli odoslané zákazníkom, ale že prešli z webového rozhrania na náš SMTP server.
To je okrem iného častý dôvod, prečo v štatistikách nevidíte odoslané e‑maily.
SMTP server si vaše e‑maily rozdelí do radov a podľa potreby spomalí ich rozosielanie, aby zaistil maximálnu doručitelnosť podľa pravidiel a obmedzení jednotlivých poskytovateľov (Zoznam, Gmail, atď…)
3. fáza: na spracovanie, odložená na
Ak ste pri odosielaní kampane vybrali dátum a čas, keď sa má kampaň odoslať, bude jej status odložený na spracovanie na vami zvolené časové obdobie.