Vytvorenie plánu webu
Plánovanie webových stránok je zložitá, ale nevyhnutná úloha. Aby ste mohli správne naplánovať úplný vývoj stránky, musíte presne vedieť, kde ste a kam sa chcete dostať.
Nie je možné poskytnúť podrobný univerzálny plán pre web. Každá oblasť podnikania a trhu má svoje vlastné potreby. Tu sú otázky, ktoré vám pomôžu efektívne naplánovať váš web:
- O čom je váš web?
- Kto je vaše publikum?
- Kto je vašou najväčšou konkurenciou?
- Na ktoré oblasti trhu sa zameriava vaša konkurencia?
- Vyvinuli ste nejaké úsilie v oblasti marketingu sociálnych médií (SMM)?
- Aký je názov vašej domény?
- Ako budete inzerovať alebo uvádzať na trh svoje webové stránky?
O čom je váš web?
Pri plánovaní svojich webových stránkach, je dôležité nielen pochopiť vaše publikum, ale aj pochopiť potreby, ktoré potrebujú naplniť. Vaši návštevníci chcú vedieť, čo budete robiť za nich. Ak môžete uľahčiť ich prácu – a máte sociálny dôkaz, ktorý to podporí -, máte priestor na rast.
Kto je vaše publikum?
Koho sa snažíte osloviť? Sú mladí alebo starí? Muž alebo žena? Vysoká škola alebo profesionál? Ako by ste sa s nimi rozprávali? Aké sú ichpotreby? Preštudujte si svoje cieľové publikum. Vžite sa do ich kože. Identifikujte spoločné charakteristiky vášho cieľového publika a uistite sa, že štruktúra vášho webu a váš obsah sú preň relevantné.
Tip: Rozdeľte svoje publikum na kupujúce osoby . Zhromažďujte skutočné údaje o svojich existujúcich zákazníkoch a vytvorte niekoľko typov ideálnych zákazníkov. Môžete im dať dokonca mená. Pri vytváraní svojich postáv zvážte zahrnutie demografických údajov zákazníkov, vzorcov správania, akýchkoľvek motivácií, ktoré môžu mať, a cieľov, ktoré sa pomocou vášho produktu alebo služby snažia dosiahnuť. Čím ste podrobnejší, tým lepšie!
Kto je váš najväčší konkurent? Na ktoré oblasti trhu sa zameriavajú?
Identifikáciou svojej najväčšej konkurencie pravdepodobne identifikujete oblasti trhu, kde nevynikajú alebo nedosahujú dostatočnú výkonnosť. Potom môžete svoj web naplánovať podľa týchto oblastí, aby ste zvýšili svoje šance na úspech. Niekedy je lepšie ísť za malými rybičkami, než sa pokúsite chytiť tie veľké!
Aký je Váš odkaz?
Kalendár vytvárania obsahu bude najťažším a časovo najnáročnejším prvkom vášho plánovania. Začnite identifikáciou obsahu, ktorý už máte (brožúry, logá, fotografie, články atď.). Ďalej identifikujte obsah, ktorý ešte musíte vytvoriť, napríklad skvelá stránka O nás. Predtým, ako začnete konfigurovať štruktúru svojej stránky, dokončite všetok svoj obsah. Uistite sa, že každá stránka vášho webu podporuje celkové posolstvo a obsahuje výzvu na akciu (CTA), ktorá túto správu ešte posilňuje.
Ako nakonfigurujete svoje webové stránky?
Začnite plánovať svoje webové stránky nakreslením diagramu, ktorý ukazuje, ako budú vaše stránky usporiadané. Identifikujte prioritné stránky, ako sú Funkcie, O nás, Ohlasy alebo Produkty.
Nezabudnite sa sústrediť a konfigurovať iba jednu webovú stránku súčasne. Ak váš web bude mať viac ako päť stránok, mali by ste najskôr zvážiť zverejnenie týchto piatich stránok. Po zverejnení týchto stránok môžete pokračovať v vytváraní svojho webu a pridávať ďalšie stránky. Ďalej pomocou obsahu, ktorý ste už vytvorili, usporiadajte svoje stránky tak, aby boli logicky spojené.
Kedy chcete zverejniť svoje stránky a ako často ich plánujete aktualizovať?
Stanovte primeraný časový rámec na dokončenie projektu a zverejnenie svojej webovej stránky.
Aký bude názov vašej domény?
Výber názvu domény, ktorý vyhovuje vášmu produktu, je dôležitý. Ak ste si už zaregistrovali oprávnenie na podnikanie, budete pravdepodobne potrebovať názov domény zhodný s vašim obchodným menom. Je potrebné pamätať na to, že vyhľadávače milujú konzistenciu. Keď zverejníte svoju doménu, mali by ste sa jej držať aj nadchádzajúce roky.
Ako budete inzerovať alebo propagovať svoje webové stránky?
Keď zverejňujete svoje webové stránky, buď máte peniaze na inzerciu svojej novej stránky, alebo nie. Aj keď je marketing vo vyhľadávačoch skvelým spôsobom, ako zvýšiť viditeľnosť, existuje veľa ďalších spôsobov, ako uviesť na trh svoje webové stránky, napríklad výpisy miestneho tlače alebo pridanie adresy URL do tlačených marketingových materiálov.
Majte na pamäti, že váš web nebude nikdy skutočne dokončený! Vaša webová stránka, rovnako ako vy, internet alebo dokonca samotný svet, sa bude neustále vyvíjať. A s rastom vášho podnikania alebo s vývojom nových technológií sa budete vracať na svoje webové stránky a vylepšovať svoju online identitu.