Administratívny kontakt domény

Administratívny kontakt rieši administratívne, organizačné a kontaktné záležitosti týkajúce sa vašej domény. Inými slovami slúži ako hlavný bod na komunikáciu medzi registrátorom domény a jej majiteľom ohľadom záležitostí, ktoré nie sú priamo technickej ani fakturačnej povahy. 

Administratívny kontakt má právomoc uskutočňovať určité zmeny alebo aktualizácie týkajúce sa registrácie domény vrátane úpravy kontaktných informácií, prevodu domény na iného vlastníka alebo reakcie na právne otázky a požiadavky.  

Často má takisto na starosti riešenie sporov týkajúcich sa doménového mena alebo komunikáciu s registrátorom v prípade potreby obnovy domény. 

Podobne ako u iných rolí spojených s doménou, administratívny kontakt nemusí byť nevyhnutne rovnaká osoba alebo organizácia ako majiteľ domény.  

V prípade firiem je administratívnym kontaktom často niekto z IT alebo právneho oddelenia, kto má prehľad o správe webových aktív a môže riešiť administratívne otázky spojené s doménou.  

Pri jednotlivcoch môže byť administratívny kontakt samotný vlastník domény alebo niekto, komu vlastník domény dôveruje, aby zastupoval jeho záujmy v súvislosti s doménou. 

Posledná aktualizácia: