6 jednoduchých spôsobov, ako propagovať svoj blog a získať väčšiu návštevnosť
Vaša značka a potenciál predaja závisia od obľúbenosti vášho kanála.
Blogovanie je osvedčený obchodný model, ktorý vám môže zarobiť veľa peňazí. Aby sa tak však stalo, váš blog musí byť viditeľný.
Inými slovami, musíte na svoj blog získať návštevnosť.
Koniec koncov, nepíšete pre seba. Keby to tak nebolo, stačil by vám MS Word. Vy však chcete, aby vaše slovo bolo počuť.
V každom prípade by ste sa mali postarať o to, aby sa váš blog dostal k čo najväčšiemu počtu ľudí. Okrem toho by vám malo záležať aj na tom, aby sa váš blog dostal k tomu správnemu publiku – takému, ktoré má záujem o to, čo chcete povedať.
Pozrime sa spolu na 6 spôsobov, ako sa môžete dostať k vhodnému publiku, odovzdať správny druh posolstva a stať sa dobre plateným blogerom skôr, ako sa nazdáte.
1. Obsah rozhoduje! Potrebujete kvalitný a ľahko stráviteľný obsah
Už mnohokrát sme napísali, že obsah rozhoduje. Ide o príslovie, ktoré je medzi digitálnymi marketérmi rozšírené.
Pokiaľ ide o blogovanie, obsah je bez pochýb vašou najdôležitejšou devízou.
Ak oslovíte svoje publikum správnym hlasom a podelíte sa o postrehy na témy, ktoré sú preň relevantné a užitočné, začíta sa do nich.
Na druhej strane, ak píšete o niečom, čo nikoho nezaujíma, žiadny dizajnér ani špecialista na SEO nedonúti ľudí váš blog čítať.
Jednoducho povedané, ľudia chcú kvalitný obsah. To však nie je všetko…
Váš obsah môže byť super relevantný a užitočný, ale ak nie je ľahko stráviteľný, nikto ho nebude čítať.
Nikto nechce strácať čas ani energiu lúštením vášho textu a snažiť sa zistiť, čo ste chceli povedať.
Okrem obsahu sa teda musíte starať aj o svoj štýl.
Inými slovami, je dôležité, ČO hovoríte, ale ešte dôležité je, AKO to hovoríte.
Ako vytvárať kvalitný obsah pre svoj blog
Písať by ste mali jednoducho a ľahko stráviteľne. Vaše vety by mali byť krátke a jednotlivé body čo najjasnejšie. A tému, o ktorej píšete, by ste si mali čo najpresnejšie zadefinovať.
Definujme si teda „kvalitný“ obsah.
Vysokokvalitný obsah je taký, ktorý vzdeláva a zároveň baví.
Musí vaše publikum naučiť, ako vyriešiť problém alebo im v niečom zlepšiť život.
Okrem toho musí byť zábavný, pútavý a dostatočne jednoduchý, aby vašich čitateľov neotravoval.
Keď hovoríme o jednoduchosti, nemáme na mysli prehnané zjednodušenia. Píšte tak zložito, ako len chcete. Obsiahnite celú tému a buďte čo najdôkladnejší. Píšte dlhšie blogové príspevky, aby ste obsiahli všetko, čo sa dá o danej téme povedať… ale zachovajte krátke a jednoduché vety a štruktúru článkov tak, aby sa dali ľahko prebehnúť očami.
Nemali by ste písať tak, ako by ste písali vedeckú prácu. Cieľom je osloviť bežných ľudí jazykom, ktorému by rozumelo aj dieťa.
A hlavne nebuďte zakríknutí. Nebojte sa používať slang a rozprávať tak, ako keby ste sa rozprávali s kamarátom.
Einstein vraj povedal, že „ak to nedokážete vysvetliť šesťročnému dieťaťu, nerozumiete tomu ani vy“.
Vzdelávacie a zábavné texty sú teda nevyhnutným predpokladom pre blog, ktorý priláka návštevnosť. To znamená, že sú tiež základom pre webstránku, ktorá vám bude zarábať peniaze.
Ak písanie nie je vašou silnou stránkou, ale napriek tomu potrebujete promovať svoju značku, najmite si profesionálneho autora obsahu alebo copywritera.
2. SEO
Keď už máme za sebou kvalitu obsahu, ďalším krokom je SEO.
SEO znamená optimalizáciu pre vyhľadávače. Je to spôsob prispôsobenia vášho obsahu tak, aby ho vyhľadávače (konkrétne Google) rozpoznali a zaradili medzi výsledky vyhľadávania.
Zmyslom SEO je umiestniť vašu stránku na popredné miesta na stránkach s výsledkami vyhľadávania Google, keď používatelia do vyhľadávacieho riadku zadajú kľúčové slová.
Malo by byť vo vašom záujme, že Google vaše webové stránky zobrazuje prípadným záujemcom. Tým si zabezpečíte, že získate kvalifikovaných návštevníkov, ktorí sú už zorientovaní v téme vášho záujmu.
Google „chce“ pre každý dopyt zobrazovať relevantné zdroje informácií (webové stránky) a vy chcete, aby na vaše web stránky prichádzalo kvalifikované, relevantné a zainteresované publikum.
Pomôžte si tým, že uľahčíte Googlu rozpoznať vašu webovú lokalitu, zaradiť ju a zvýšiť tak jej dosah a viditeľnosť.
Ako dosiahnuť SEO optimalizáciu príspevkov na blogu (tzv. on-page SEO)
Algoritmus, ktorý rozpoznáva a hodnotí webstránky, je veľmi zložitý, preto tu uvedieme len základné parametre, ktoré by ste si mali strážiť:
- zopakujte hlavné kľúčové slovo viackrát v celom článku (ale nech to stále pôsobí prirodzene)
- hlavné kľúčové slovo by malo byť v nadpise (H1) aj v prvom titulku (H2)
- zvyšné podnadpisy by mali byť H3 a H4
- meta-title a meta-description riadia to, ako vaša webová stránka vyzerá, keď ju Google zobrazí ako výsledok vyhľadávania. Optimalizujte svoje metaúdaje
- optimalizujte svoj slug (príponu, ktorá nasleduje za názvom vašej domény). Napríklad www.webglobe.com/blog/ako-dosiahnu ť-seo-optimalizaciu-prispevkov.
- ak máte na webe obrázky, optimalizujte alt-tagy (popisy) pre každý obrázok.
- optimalizujte svoje webové stránky a blog pre mobilné telefóny, pretože 75 % publika číta vaše články prostredníctvom mobilných zariadení.
- pridajte interné odkazy na ostatné príspevky na svojom blogu a vytvorte sieť, v ktorej sa príspevky na vašom blogu budú navzájom odkazovať.
- pridajte externé odkazy, ktoré budú odkazovať na relevantné zdroje informácií a zvýšia dôveryhodnosť vášho obsahu
- postarajte sa o to, aby na vašu stránku odkazovali vysoko hodnotené webové stránky a aby ste sa umiestnili ako dôveryhodný zdroj informácií
3. Spätné odkazovanie resp. budovanie externých odkazov (off-page SEO)
Čím viac vysoko hodnotených webových stránok odkazuje na vašu webovú lokalitu a umiestňuje vás ako relevantný zdroj informácií, tým lepšie sa vaša stránka umiestňuje.
Jediným problémom je, že webové lokality s vysokou autoritou domény (DA) propagujú len webové lokality s vysokou autoritou domény. Je to ako keď veľké ryby propagujú len veľké ryby.
Robia to preto, aby si mohli zachovať svoju DA.
Mali by ste sa preto pokúsiť nájsť webové stránky s DA o niečo vyššou ako je tá vaša a vyzvať ich majiteľov, aby odkazovali na vašu webovú stránku. Tomu sa hovorí budovanie externých odkazov.
Jednou z metód, ktoré používate na budovanie externého odkazu, je takzvané hosťovanie.
Guest posting znamená, že napíšete bezplatný príspevok na blog pre iné webové stránky a implementujete hypertextový odkaz, ktorý povedie na vašu vlastnú webovú stránku.
Ak majitelia webovej lokality, na ktorej publikujete ako hosť (preto sa hovorí o hosťovskom publikovaní), súhlasia s uverejnením vášho článku, získate jeden externý odkaz.
Pred napísaním článku nezabudnite kontaktovať majiteľov webovej lokality a povedzte, že by ste pre nich chceli napísať príspevok ako hosť. Požiadajte ich o pokyny týkajúce sa písania obsahu, tónu hlasu atď. a sľúbte, že dodáte príspevok na blog, ktorý bude v súlade s identitou ich značky.
Oni získajú bezplatný článok, ktorý im prinesie body SEO, a vy získate body SEO, pretože vás niekto uviedol ako zdroj informácií.
Ako budovať odkazy prostredníctvom externých príspevkov
Predtým, ako napíšete bezplatný článok pre určitú webovú lokalitu, overte si, či prijíma príspevky od hostí a či bude ochotná váš obsah zverejniť.
Keď vám dajú zelenú, napíšte čo najlepší článok, odošlite ho a opýtajte, či si vyžaduje nejaké úpravy. Nezabudnite niekde v texte implementovať odkaz, ktorý bude viesť na vašu webovú lokalitu.
Existuje aj platené externé prepojenie
Platené externé prepojenie je, keď „podplatíte“ majiteľov webových stránok, aby propagovali vašu webovú stránku prostredníctvom svojho blogu.
Môžete napríklad spravovať blog o kozmetike a vaším cieľom propagovať jeden zo svojich článkov a/alebo produktov. Nájdete webovú lokalitu s vysokou autoritou domény a zaplatíte jej, aby propagovala váš blog a/alebo produkt prostredníctvom jedného zo svojich blogových príspevkov v zoznamoch.
Nie je to zložité, ale môže vás to vyjsť na dosť peňazí (v závislosti od toho, kto vás propaguje).
4. Platená reklama
Na rozdiel od SEO, ktoré je dlhodobou stratégiou, ktorá prináša výsledky pomaly (ale dosahuje masívnu návštevnosť), platená reklama vám umožní propagovať váš blog rýchlo.
Môžete si zaplatiť reklamy na sociálnych sieťach (Facebook, Instagram, Linkedin atď.) alebo môžete zaplatiť spoločnosti Google, aby zobrazovala vašu webovú stránku ako výsledok určitých dopytov zameraných na kľúčové slová.
Na obrázku vyššie sú zobrazené sponzorované/platené výsledky vyhľadávania.
„Reklama“ v ľavom hornom rohu znamená, že webové stránky sa neumiestnili organicky prostredníctvom SEO, ale namiesto toho ich Google propaguje ako platenú reklamu.
Všimnite si, že ak je vaša cieľová téma veľmi žiadaná, je pravdepodobné, že nebudete jediný, kto dostal nápad „podplatiť“ Google. Ak sa spoliehate len na platenú reklamu, zvyčajne vyhráva marketér s väčším rozpočtom (za predpokladu, že vaše schopnosti optimalizácie reklamy sú približne rovnaké).
Copywriteri zameraní na priamu odozvu sú profesionáli, pokiaľ ide o písanie reklám, a dokážu pre vás napísať tie najpresvedčivejšie reklamy.
5. Propagujte svoj blog na sociálnych sieťach a rôznych kanáloch
Teraz sa vráťme k „bezplatnej“ propagácii. Všimnite si, že ani v tomto smere nie je nič zadarmo. Aj bezplatná propagácia vás bude stáť čas a energiu.
Ak si najmete správcu sociálnych sietí alebo komunitného manažéra, ušetríte čas a energiu, ale neušetríte peniaze… preto sa rozhodujte múdro.
Ak máte nejakú aktivitu na svojich stránkach/profiloch na Facebooku, Twitteri, Instagrame, Tik-Toku alebo Linkedine, môžete svoje blogové príspevky zdieľať so svojimi sledovateľmi tam.
Môžete dokonca zverejňovať úryvky z príspevkov na blogu a zdieľať ich na sociálnych sieťach, aby ste ľudí podnietili k návšteve vášho blogu.
Influencer marketing
A teraz sme späť k platenému promu
Ak chcete spopularizovať svoj blog prostredníctvom sociálnych sietí, musíte mať na nich pomerne populárne profily.
Ak vaše profily čistránky nemajú veľkú návštevnosť, môžete využiť influencerov a ich sledovateľov tak, že im jednoducho zaplatíte za propagáciu vášho blogu.
Uistite sa, že ste našli influencerov, ktorí sú vo vašej brandži známi. Chcete predsa aby váš blog oslovoval správny druh publika so záujmami relevantnými pre váš obsah.
Nezabudnite na ďalšie kanály…
…ako je Snapchat, Discord, Telegram, Viber, SMS-ky, e‑mail, Youtube či fóra ako Reddit alebo Quora.
Každý z nich by vám dokáže pomôcť zvýšiť návštevnosť vašej web stránky či blogu.
6. Nezabudnite sa starať o svojich stálych followerov
Lojálni zákazníci majú v predaji väčšiu hodnotu ako noví, pretože už majú k vašej značke vzťah a je pravdepodobnejšie, že u vás nakúpia.
Rovnako je to aj s vaším blogom. Verní odberatelia majú väčšiu hodnotu ako noví, pretože sú už vašimi zákazníkmi a je pravdepodobnejšie, že vás budú aj propagovať.
Vždy majte na pamäti, že aj keď si od vás nič nekúpia, investujú svoj čas a energiu do čítania vašich príspevkov.
Preto je dôležité, aby ste sa o svojich verných odberateľov dobre starali a posielali im prémiový obsah prostredníctvom e‑mailových noviniek.
Pomocou newslettera môžete svojich odberateľov upozorniť vždy, keď niečo zverejníte a mať tak istotu, že vaše príspevky čítajú.
Ak chcete na pre svoj newsletter nalákať nových odberateľov, pridajte ku každému svojmu príspevku na blogu výzvu k akcii a naznačte im, aby sa prihlásili na odber.
Môžete tiež vytvárať tzv. leady a ponúknuť im výmenou za ich odber nejakú hodnotu zadarmo.
Medzi bezplatné leady patria zvyčajne e‑knihy, príručky, checklisty a pod.
Zhrnutie
TLDR, ak chcete propagovať a spopularizovať svoj blog, je dôležité, aby ste:
- Písali vysokokvalitný (vzdelávací + zábavný) obsah
- Venovali pozornosť SEO
- Budovali externé odkazy/odkazy prostredníctvom hosťovských príspevkov
- Investovali do platenej reklamy (voliteľné)
- Propagovali svoj blog na sociálnych sieťach (FB, IG, Linkedin, Twitter atď.) a ďalších kanáloch, ako sú Youtube, Quora, Reddit, Discord atď.
- Vytvorili newsletter, udržiavajte kontakt so svojím publikom a pravidelne sa ubezpečovali, že ho stále číta
Ako vidíte, blogovanie nie je prechádzka ružovou záhradou. Je toho oveľa viac, než sa na prvý pohľad zdá, ale stále je to jeden z najlepších spôsobov zarábania peňazí na diaľku.
Ďalšou výhodou je, že pracujete sami pre seba, takže si môžete sami určiť svoj pracovný čas.
Stačí začať. Tu si môžete prečítať, ako si založiť blog v niekoľkých jednoduchých krokoch.