Jan Dvořák

Publikované 20. novembra 2023

Black Friday a Vianoce na blogu: 5 tipov na skvelý obsah

Online marketing

3 min

Jan Dvořák

Publikované 20. novembra 2023

Žena, ktorá vymýšľa obsah stránky na Black Friday a Vianoce

1. Mierte na ten správny terč

Vopred si ujasnite, na akú výhodnú ponuku má váš článok upútať pozornosť.

Vzhľadom na to potom zvoľte tému textu a nezabudnite sa pritom poradiť so svojou analýzou kľúčových slov.

Určite v nej nájdete aj longtaily vzťahujúce sa práve na sviatočné obdobie, darčekym a výhodné nákupy.

Príklad:

Maximalizujte efekt svojho Black Friday/vianočného článku pomocou e‑mailingu a reklamy, či už PPC alebo na sociálnych sieťach.

2. S čím teraz viete pomôcť?

Prineste čitateľom tipy, ako im môžu vaše produkty alebo služby pomôcť v priebehu predvianočnej sezóny. Uľahčia im prácu, a zostane im tak viac času na sviatočné prípravy? Zjednodušia im výber darčekov alebo ušetria peniaze na ich nákup?

Napíšte článok, v ktorom pútavo predstavíte konkrétne benefity svojej ponuky a prepojte ich s daným obdobím v roku.

Príklady:

3. Buďte iní než vaša konkurencia

Výzvou bude odlíšiť sa. Zamyslite sa, aká téma chýba na blogoch vašej konkurencie. Skúste ju spracovať a prepojiť s problémami, ktoré vaši klienti riešia pred Vianocami alebo s lákavou Black Friday ponukou.

Snažte sa zaujať, aby zákazníci zostali na vašom webe a nešli hľadať inam.

Inšpirácia:

How to promote your brand and outshine the competition during the holidays?
Differentiate your brand story through personalized digital experiences

4. Tipy na darčeky

Zdieľať pred Vianocami inšpirácie na darčeky je už klasika. Na druhej strane je to ideálna príležitosť v blogovom článku prezentovať novinky z odvetvia alebo sviatočné zľavy.

Sledujte moderné trendy a tvorte obsah podľa nich, ak sa týkajú aj vašich klientov.

Ak váš sortiment nie je práve dokonalým darčekom pod stromček, pochváľte sa ním pomocou luxusne vyhotovených darčekových poukážok. Sú vhodné na výrobky aj služby.

V článku o nich nezabudnite zdôrazniť, že darčeky môžu byť aj praktické a často sú lepšou voľbou ako nákup hlúpostí, na ktoré sa bude len prášiť.

Inšpirácie a príklady:

5. Príbehy zo zákulisia

V rámci odľahčenia (alebo pokojne aj vážnejšieho zamyslenia) sa nebojte spísať aj svoj vlastný pohľad. Alebo pridajte vtipnú príhodu, napríklad tú o tom, ako ste omylom nastavili Black Friday zľavu v omnoho vyššej úrovni, než ste chceli…

Príbehy pridávajú ľudský rozmer a upevňujú vzťahy s vašou cieľovou skupinou.

Príklad:

Zdieľajte svoje úspechy, radosti, ale napríklad aj zlyhania.

Čo z toho vyplýva?

Black Friday a vianočné obdobie sú skvelou príležitosťou na zvýšenie povedomia o vašich produktoch a službách. S kreatívnym prístupom a dobrou prípravou môžete zvýšiť návštevnosť na svojom blogu, získať pozornosť potenciálnych klientov a premeniť ju napríklad na novú objednávku.

Jan Dvořák

Som hlavný copywriter a redaktor Webglobe blogu s viac ako 200 blogovými článkami, prípadovými štúdiami a e-bookmi na konte. Poradím vám predovšetkým s online marketingom, SEO a tvorbou webu na WordPresse.

Viac mojich článkov

Newsletter Prihlásili ste sa na odber noviniek

Novinky, akce, články a návody Váš e-mail bol úspešne pridaný.
Pole je povinné so správnym e-mail formátom