Ako používať metaúdaje na zlepšenie SEO

Meta dáta pozostávajú z titulnej značky a niekoľkých metaznačiek vrátane kľúčových slov a popisu.

Značka názvu webu

Toto sa zobrazuje na karte prehliadača a tiež vo vyhľadávacích nástrojoch ako text, na ktorý klikáte pri hľadaní kľúčového slova. Okrem okamžite zrejmého vzťahu medzi vašim nadpisom a tým, čo ľudia vidia vo výsledkoch vyhľadávacieho nástroja, kladú vyhľadávacie nástroje vysokú hodnotu obsahu tejto značky, keď sa snažia zistiť, o čom je váš web.

Ak chcete zo svojej značky názvu získať čo najvyššiu hodnotu kľúčového slova, snažte sa ponechať kľúčové slová čo najviac vľavo. Namiesto toho, aby ste povedali „Čo môžete dosiahnuť pomocou KĽÚČOVÉHO SLOVA“, skúste niečo ako „KĽÚČOVÉ SLOVÁ vám pomôžu dosiahnuť toto“. Všimnite si, ako kľúčové slovo prešlo z pravej strany nadpisu (posledné slovo) doľava (prvé slovo)? To okamžite zvýšilo hodnotu tejto stránky pre popredné kľúčové slovo v nadpise. Vyskúšajte to na viacerých stránkach na svojom webe, najmä na svojej domovskej stránke, ktorá má tradične väčšiu hodnotu SEO ako vaše ostatné stránky.

Váš názov by mal mať viac ako asi 60 a menej ako asi 120 znakov. Tieto limity sa zvyknú občas trochu zmeniť, ale niekde v strede by pre vás mala byť časom spoľahlivá. Nepoužívajte zoznamy kľúčových slov, pretože sa budú považovať za spam.

Meta popis

Toto sa zobrazí v službe Google pod vašim názvom, keď sa vaša stránka vráti vo výsledkoch vyhľadávania. Snažte sa zabezpečiť, aby bol popis, ktorý zadáte na stránke, jedinečný pre danú stránku na vašom webe a aby bol iba informačný. Vyhľadávačom sa nepáči, keď používate rovnaký popis na viac ako jednej stránke, pretože je ťažké rozhodnúť sa, ktorá stránka je relevantnejšia, a ktorá stránka sa má zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania.

Ak na svojej stránke nemáte nastavenú žiadnu značku popisu meta, použije Google časť obsahu z vašej webovej stránky. Toto je zvyčajne časť viditeľného textu na vašej webovej stránke, ktorá sa nachádza hneď za začiatočnou značkou tela v zdrojovom kóde HTML, alebo prvý text, ktorý sa veľmi zhoduje s kľúčovým slovom, ktoré niekto hľadá.

Meta popis by mal obsahovať výstižný, gramaticky správny text, sotva dlhší ako váš nadpis. Dĺžka by mala byť najmenej 90 znakov a najviac 160.

Meta kľúčové slová

Nakoniec by ste mali mať nejaké kľúčové slová a tieto slová by sa mali zhodovať s tým, čo obsahujú vaše značky nadpisu a popisu. Môžete pridať ľubovoľné množstvo kľúčových slov, ale čím menej ich budete mať, tým efektívnejšie budú. Všetky tieto kľúčové slová by mali byť relevantné k obsahu vašich stránok. Kľúčové slová by tiež mali byť obsiahnuté v hlavnom texte a ak je to možné, v hlavnom nadpise na vašom webe. Keď do svojich metaúdajov a obsahu webových stránok zahrniete populárne kľúčové slová, všimnú si ich roboty vyhľadávacích nástrojov.

Existuje mnoho SEO techník, ktoré môžu zvýšiť hodnotenie vášho vyhľadávacieho nástroja. Začnime týmito jednoduchými krokmi, pomocou ktorých si môžete všimnúť svoj web.

Posledná aktualizácia: