Základná otázka, ktorú je dobré si pri výbere webhostera zodpovedať je, či viem, komu zverujem svoje dáta a ako s nimi bude naložené? Táto otázka je úplne na mieste, pretože sú to práve dáta, ktoré tvoria najcennejšiu časť každej webovej prezentácie. Zistite si, ako dlho je spoločnosť/jednotlivec, ponúkajúci webhostingové služby, na trhu, ako bude s vašimi dátami zaobchádzať, aké prostriedky a technológie má k dispozícii. Podľa dostupných referencií (prípadne s pomocou internetového vyhľadávača) môžete tiež zistiť, kto už svoje dáta danému poskytovateľovi zveril a akú s ním má vlastnú skúsenosť.
Zákaznícke dáta sú na serveroch Webglobe hostingu ukladané nasledujúcim spôsobom:
Z vyššie uvedeného vyplýva, že vyhradený priestor pre zákaznícke dáta je nutné z našej strany zaistiť minimálne trojnásobným priestorom na diskových poliach. S týmto súvisí ďalšia podstatná otázka, a to koľko priestoru pre svoju webovú prezentáciu skutočne potrebujete a má poskytovateľ webhostingových služieb dostatočné technické zázemie, aby ponúkaný priestor pre dáta plne pokryl? Môžete sa stretnúť s rôznymi ponukami služieb, niektoré sa môžu zdať až podozrivo výhodné… Ak ponúka poskytovateľ napr. "neobmedzený" priestor za pár desiatok eur, skúste si položiť otázku, či bude tento priestor za uvedených cenových podmienok pravidelne zálohovaný, po akú dobu a podobne. Nebojte sa vášho budúceho poskytovateľa webhostingových služieb opýtať, akým spôsobom budú vaše dáta ukladané a zálohované.
Na prevádzku bezproblémových a spoľahlivých služieb je potrebné kvalitné hardvérové vybavenie, tzv. serverová farma. Serverová farma sa skladá z niekoľkých serverov, ktoré poskytujú rozdielne služby – napríklad webservery, mailservery, DNS servery, antispam servery, a iné. … Niekedy je možné sa stretnúť s riešením, kedy sú všetky služby prevádzkované na jednom fyzickom stroji (služby prevádzkuje jednotlivec či začínajúci webhoster ) – toto riešenie však nemožno odporučiť, pretože úplne nepokrýva možné výpadky jednotlivých služieb pri nutnej údržbe servera, nehľadiac na fakt, že služby ako napríklad sekundárny DNS server, záložný mailserver atp. je vhodné prevádzkovať v oddelenej geografickej lokalite, aby bola eliminovaná možnosť výpadku serverovne alebo niektorého z uzlov tzv. chrbticovej siete.
Serverová farma Webglobe hostingu zahŕňa servery v geograficky oddelených lokalitách.
Ak ukladáte dáta na zdieľané webové servery, mal by váš webhoster byť schopný maximálne zabezpečiť server proti napadnutiu rôznymi vírusmi či červami, ktorí napádajú neaktualizované klientske počítače a dokážu napr. "vykradnúť" heslo pre prihlásenie sa k FTP účtu a následne pozmeniť danú webovú stránku. Spýtajte sa vášho poskytovateľa webhostingu, ako má zabezpečené poskytované služby a akým spôsobom bráni zneužitiu FTP účtov?
Webhosting od Webglobe sa riadi jasne definovanými bezpečnostnými pravidlami:
Pre ľahké nastavenie, úpravu a prispôsobenie webhostingových služieb by mala byť k vášmu účtu dostupná on-line klientská administrácia. Niektorí webhosteri umožňujú cez klientskú administráciu nastaviť iba základné parametre služieb, iní ponúkajú vlastné prepracované a sofistikované administračné rozhranie umožňujúce napr. správu viacerých webhostingových účtov pod jedným administrátorským prístupom. Informujte sa na rozsah a možnosti administračného rozhrania u vášho poskytovateľa webhostingu.
Prostredníctvom administračného rozhrania webhostingu Webglobe je možné okrem iného:
Technická podpora je základ pre poskytovanie plnohodnotných webhostingových služieb. Podporu najlepšie preveríte odoslaním vašej konkrétnej otázky. Komunikačné kanály pre technickú podporu môžu byť rôzne, najčastejšie sa však používa e‑mailová komunikácia.
Technická podpora webhostingu Webglobe využíva prepracovaný ticket system na spracovanie klientskych požiadaviek. Požiadavky zaslané na podporu sú spracované nasledovne:
Ďalej môže webhoster prevádzkovať rôzne podporné systémy na podporu poskytovaných webhostingových služieb, ako je napríklad znalostná báza, FAQ (často kladené otázky) či blog.
Ak máte vo vyššie uvedených bodoch jasno a viete teda ako vybrať webhosting, nezostáva nič iné, než si zvoliť zodpovedajúci webhostingový balík, ktorý bude vyhovovať vašim potrebám. Niektorí webhosteri ponúkajú iba jeden, taký ktorý je prispôsobený čo najširšej skupine užívateľov, iní majú v ponuke viacero balíkov – zákazník si tak môže vybrať ten, ktorý zodpovedá presne jeho potrebám.
Skôr než sa do výberu webhostingového balíčka pustíte, mali by ste si ujasniť nasledujúce:
Každý webhoster by mal vedieť flexibilne reagovať na možný rastúci potenciál klientskych webov a s tým spojenou požiadavkou na veľkosti priestoru. S webhostingom od Webglobe môžete kedykoľvek zmeniť súčasný balík na vyšší, a to iba rozdielom cien balíkov do konca predplateného obdobia.
Zdieľajte článok
Každý správny web potrebuje doménu a kvalitný webhosting. Buďte online s nami.