Chybné kontakty a práca s nimi
Chybné kontakty majú veľký vplyv na mieru doručiteľnosti vašich e‑mailov. Preto je dôležité sa o svoju databázu kontaktov starať. Tu nájdete odporúčania, ako na to.
Ako vznikajú chybné kontakty a prečo mať aktuálnu databázu kontaktov?
Pri odosielaní e‑mailov každý poštový server vyhodnocuje mieru doručiteľnosti vašich e‑mailov príjemcovi.
Ak máte napríklad vo svojej databáze kontaktov 1 000 e‑mailov na zoznam.sk 1000 a 800 z nich je už nefunkčných (neexistujúcich), môže nastať nasledujúci problém:
Zoznam môže začať považovať vašu doménu za spamovú adresu a e‑maily pre ostatných (200 funkčných kontaktov) príjemcov priradí napríklad do priečinka Spam.
Nedoručené e‑maily majú príznak bounce a nemôžu byť doručené, ak napríklad doména už neexistuje (hardbounce) alebo ak je server prichádzajúcej pošty vyťažený (softbounce).
Všetky tieto príznaky potom ovplyvňujú bounce number pre spamovú politiku a správy z kampane sa potom môžu dostať do spamových schránok.
Preto je dôležité mať aktuálnu databázu kontaktov a neustále se o ňu starať.
Ako môžem doručitelnosť zlepšiť?
Ak na odosielanie hromadnej pošty používate webové rozhranie Mail Klerk, ponúkame vám jednoduchý spôsob, ako udržať databázu kontaktov aktívnu a bez nežiaducich adresátov.
a) Jednoduché vymazávanie všetkých chybných kontaktov
Prejdite do záložky Správca kontaktov -> sekcia Nedoručené. Tu stačí kliknúť na tlačidlo -> Úplne vymazať VŠETKY CHYBNÉ kontakty.
Prípadne si môžete kontakty prejsť ručne a vymazať ich individuálne podľa hlášky v poznámke (riešiť softbounce vs. hardbounce).
b) Ručné vymazávanie chybných kontaktov
Prejdite do záložky Kampane -> kliknite na jednu zo svojich kampaní (odporúčame potom to isté urobiť aj pri ostatných kampaniach) -> kliknite na Odoslané správy -> kliknite na Chyby -> tu nájdete pod vypísanými chybami tlačidlo na vymazávanie kontaktov.
Kontakty je možné prechádzať ručne (riešiť hardbounce a softbounce – pre prehľadnosť sme pripravili aj preklad hlášok mail serverov do slovenčiny), alebo vymazať všetky chybné kontakty kliknutím na červené tlačidlo -> Vymazať všetky chybné kontakty z databázy.
Takto odstránite chybné kontakty zo všetkých svojich skupín.
Tento postup opakujte po každom odoslaní kampane. Takto budete mať čistú a aktuálnu databázu a vaša reputácia na poštových serveroch bude veľmi vysoká.
Okrem toho znížite aj počet odoslaných e‑mailov a vďaka tomu ušetríte za Mail Klerk.
Ak rozosielate hromadnú poštu iba prostredníctvom nášho SMTP servera
V tomto prípade máte databázu kontaktov uloženú mimo Mail Klerk a potrebujete aktualizovať aktívne kontakty v tejto databáze.
Pripravili sme pre vás export chybných kontaktov v CSV súbore, ktorý si môžete stiahnuť na tomto mieste -> Prejdite do záložky Kampane -> kliknite na jednu zo svojich kampaní (odporúčame potom to isté spraviť aj pri ostatných kampaniach) -> kliknite na Odoslané správy -> kliknite na Chyby -> tu nájdete dole pod vypísanými chybami tlačidlo -> Stiahnuť vo formáte CSV (Požiadavka na export do CSV sa spracováva na pozadí, do cca 5–10 minut nájdete export na stránke Prehľad).
Chybné kontakty potom vymažte zo svojej databázy. Zlepšíte tým svoju reputáciu v očiach poštových serverov a znížite počet odoslaných a nami účtovaných e‑mailov.
DÔLEŽITÉ: Ttento krok odporúčame vykonať po každom odoslaní kampane. Udržíte tak svoje kontakty aktuálne a vyhnete sa prípadnému umiestneniu na čierne e‑mailové blacklisty. Chybné e‑maily uchovávame 2 mesiace dozadu. Na ich vymazanie tak máte dostatok času. Rozhodne to však neodporúčame podceňovať, najmä po odoslaní veľkej kampane.