Čo je A/B test

A/B test porovnáva dve alebo aj viac verzií určitého prvku na webovej stránke, v e-maile alebo reklame, aby sa zistilo, ktorá z nich dosahuje lepšie výsledky. 

Cieľom A/B testovania je optimalizovať výkon a efektivitu daného prvku na základe reálnych dát od používateľov. 

Ako A/B test funguje? 

Pri A/B teste je dôležité zmeniť len jeden konkrétny prvok, aby sa zabránilo nejasnostiam v meraní. Tým prvkom môže byť len iná farba tlačidla, nadpis či predmet e-mailu, obrázok, ale aj celá úvodná stránka či reklamná sada (v prípade PPC reklamy).  

1.Vytvorenie dvoch verzií: 

  • Verzia A: Pôvodná (kontrolná) verzia. 
  • Verzia B: Upravená verzia 

2. Rozdelenie používateľov: Publikum je náhodne rozdelené do dvoch skupín: 

  • Skupina 1: Zobrazuje sa verzia A. 
  • Skupina 2: Zobrazuje sa verzia B. 

3. Zber dát: Sledovaním vybraných konverzií, napr. počtu kliknutí (CTR), registrácii alebo nákupov sa meria výkon oboch verzií. 

4. Analýza výsledkov: Na základe nazbieraných dát je možné web či reklamu zefektívniť. 

Prečo je A/B testovanie dôležité? 

Vďaka A/B testovaniu sa môžete rozhodnúť na základe reálnych a aktuálnych dát, nie domnienok a pocitov.  

A/B testy odhalia, ktoré konkrétne úpravy majú pozitívny vplyv na vašich návštevníkov a zákazníkov. 

Príklady použitia A/B testu 

  • Webové stránky: Testovanie nadpisov, tlačidiel (farba, text), rozloženie obsahu. 
  • E-mailové kampane: Porovnanie rôznych predmetov e-mailu alebo call-to-action. 
  • Online reklamy: Testovanie rôznych grafických prvkov, textov alebo cielenia. 
Posledná aktualizácia: