Prečo nefunguje pripojenie k VPS?
Máte problém s pripojením k VPS? Tu je zoznam kontrolných úloh, ktoré vám pomôžu situáciu vyriešiť.
- v používateľskom rozhraní skontrolujte, či je váš server zaplatený a či nie je vypnutý
- skontrolujte (napr. pomocou konzoly), že váš VPS má nainštalovaný operačný systém
Toto platí predovšetkým pre objednávky aplikácií alebo operačných systémov s vlastnou inštaláciou používateľom a nehlási žiadne iné chyby, v dôsledku ktorých by systém správne nebežal.
- ak sa vám zobrazuje chyba No bootable device, znamená to, že na VPS nie je nainštalovaný žiadny operačný systém
- skontrolujte nastavenie firewallu, napr. či si neblokujete niektorý z portov, na ktorý sa snažíte pripojiť
- ak sa prihlasujete prostredníctvom VNC klientov tretích strán, skontrolujte v používateľskom rozhraní, že používate IP adresu určenú výhradne pre VNC a nezamieňajte ju za IP adresu k VPS
Prístup k VNC je z bezpečnostných dôvodov povolený len po dobu maximálne 24 hodín. Potom je prístup v používateľskom rozhraní potrebné znovu povoliť.
- ak sa prihlasujete prostredníctvom aplikácie Vzdialená plocha, skontrolujte okrem vyššie spomenutých bodov aj to, že používate IP adresu VPS a nezamieňajte ju za IP adresu určenú pre VNC
Dôležité je takisto samozrejme používať platné prihlasovacie údaje používateľa OS a mať vo Windows nastavení povolené RDP pre Vzdialenú plochu. Táto možnosť je našťastie vo verziách 2012 a 2016 nastavená ako predvolená možnosť.