Objavte základy návrhu webových stránok

Efektívny obchodný web nemusí byť komplikovaný. Aj keď budete na tvorbu svojho firemného webu používať nástroj Sitebuilder, musíte mať základné znalosti z oblasti webdizajnu, aby ste vedeli, čo funguje a čo nefunguje.

Dobrým pravidlom, ktoré si musíte pri webdizajne pamätať, je: V jednoduchosti je krása. Očakávajte rôznorodých návštevníkov vášho webu. Niektorí z nich nemusia tráviť veľa času online, zatiaľ čo iní môžu byť profesionáli. Vďaka svojej jednoduchosti uspokojíte všetkých svojich návštevníkov a znižujete riziko frustrácie, ktorá by mohla vystrašiť potenciálnych klientov.

Aby ste sa uistili, že si návštevníci pri návšteve svojich webových stránok užijú „zážitok“ bez stresu:

  • Vyberte príslušný názov domény. Jedným z prvých rozhodnutí, ktoré urobíte, je identifikácia názvu domény vášho webu. V ideálnom prípade bude názov vašej domény rovnaký ako názov vašej firmy. Ak už však tento názov existuje, vyberte si názov, ktorý vystihuje vaše podnikanie alebo ponúkaný produkt alebo službu. Efektívny názov domény by mal byť ľahko hláskovateľný, ľahko zapamätateľný a ľahko sa vyslovuje.
  • Poskytujte ľahkú navigáciu. Návštevníci webu chcú informácie a chcú ich rýchlo, bez toho, aby museli prechádzať niekoľými stránkami webového obsahu. V štúdii citovanej Entrepreneur.com skupina Garner tvrdí, že „viac ako 50 percent všetkého predaja na webe je stratených, pretože návštevníci stránok nemôžu nájsť to, čo hľadajú“.

Na uľahčenie navigácie vytvorte na každej stránke navigačný panel a na každej stránke odkaz späť na domovskú stránku.

  • Nepreťažujte svoje stránky veľkými súbormi, videami a fotografiami. Používatelia dávajú prednosť webovým stránkam s rýchlymi časmi načítavania. Ak načítanie vášho webu trvá príliš dlho, pravdepodobne stratíte frustrovaných a netrpezlivých návštevníkov. V tomto článku sa dozviete, ako optimalizovať obrázky pre web.
  • Vyberte si farebnú schému, ktorá je pre oči vašich návštevníkov ľahká. Čierne pozadie s bielym alebo červeným písmom by pre vás mohlo vyzerať atraktívne, ale zamyslite sa nad tým z pohľadu vášho návštevníka. Bez ohľadu na farbu písma, čierne pozadie sťažuje čítanie a môže odradiť návštevníkov. Jedným z dôvodov, prečo počítačové programy používajú biele pozadie, je ten, že používatelia ich ľahšie používajú a čítajú.

Okrem výberu farebnej schémy, ktorá je ľahká pre oči, sa rozhodnite pre bežne používané písma, ktoré väčšina internetových prehliadačov všeobecne rozpozná. V tejto výučbe sa dozviete, ako zvoliť profesionálne ručne vybrané páry písma.

  • Vyvarujte sa podčiarknutia textu. Ak sa snažíte zdôrazniť bod, použite inú metódu návrhu – napríklad tučné písmo alebo kurzívu. Pretože väčšina adries URL webových stránok je podčiarknutá, použitie podčiarknutia na zvýraznenie informácií môže vaše publikum iba zmiasť.
  • Zahrňte stránku s kontaktmi. Uľahčite klientom a potenciálnym klientom kontakt s vami vložením samostatnej kontaktnej stránky na svoj web, najlepšie pomocou formulára „Kontaktujte nás“, ktorý môžu návštevníci odoslať priamo zo stránky.
  • Po dokončení otestujte svoj web v niekoľkých prehliadačoch, aby ste sa ubezpečili, že vyzerá tak, ako chcete, a že všetko funguje tak, ako má. Uistite sa, že vaše odkazy – zo stránky na stránku vo vašom webe a hypertextové odkazy vedúce na iné webové stránky – fungujú. Mŕtve odkazy sa na vás môžu zle odraziť. Keď je váš web zverejnený, pravidelne kontrolujte, či všetky odkazy stále fungujú, aby ste svojich návštevníkov nezmarili a nestrácali čas mŕtvymi odkazmi.
Posledná aktualizácia: