Protokol POP3 a IMAP
Ak ste už niekedy používali poštového klienta na prácu s e‑mailmi – Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, Apple Mail, ai., – určite ste sa stretli s pojmami POP3 a IMAP. Čo však tieto pojmy znamenajú, ktorý je lepší, ktorý odporúčame používať, a prečo, sa dozviete nižšie.
Čo je POP3 a IMAP?
POP3 a IMAP sú dva rozdielne protokoly, ktorými môžete pristupovať k Vašim e‑mailom. Každý poštový klient ponúka možnosť používania oboch protokolov, a ktorý budete používať, si zvolíte pri prvej konfigurácii Vášho konta v poštovom klientovi.
POP3
POP, alebo aj POP3, je zastaralý protokol, ktorý vždy po pripojení na server stiahne všetku poštu vo Vašej e‑mailovej schránke. Táto pošta je následne zo servera odstránená a uložená lokálne, vo Vašom zariadení. Ak využívate viacero rôznych zariadení na prácu s e‑mailmi (pracovný počítač, domáci počítač, mobilný telefón, tablet, ai.), kde v každom zariadení máte nakonfigurovaného poštového klienta, tak protokol POP stiahne poštu do jedného zariadenia, a na ostatných zariadeniach už túto poštu nenájdete.
Z toho dôvodu neodporúčame využívať tento protokol, nakoľko pri stiahnutí pošty do zariadenia a jej vymazaním zo servera, v prípade poškodenia, alebo straty zariadenia, nebude možné z našej strany poskytnúť zálohy emailov, nakoľko boli zo servera odstránené a stiahnuté do Vášho zariadenia.
IMAP
Na rozdiel od protokolu POP3, IMAP správy po prečítaní nesťahuje do Vášho zariadenia, ale správy ponecháva na našom serveri. Správy sú tak čitateľné kedykoľvek a z akéhokoľvek zariadenia. Ak i nemáte zrovna pri sebe Váš počítač/mobil/tablet, Vaše e‑maily si môžete kedykoľvek a kdekoľvek prečítať prihlásením sa do Vašej e‑mailovej schránky cez rozhranie RoundCube – https://roundcube.sk
Pre prácu s e‑mailmi odporúčame používať práve protokol IMAP, nakoľko i v prípade straty/poškodenia Vášho zariadenia nikdy neprídete o Vaše e‑maily. Taktiež, ak dôjde k omylu a e‑maily si vymažete, vždy sa môžete obrátiť na nás s požiadavkou o ich obnovenie zo zálohy až 14 dní spätne.