Pridávanie kódu jazyka
Keď zverejníte viacjazyčný web, budete sa chcieť uistiť, že sa ľuďom zobrazuje správne danom jazyku,
Značky Hreflang sú malé prvky v zdrojovom kóde stránky, ktoré sa používajú na informovanie vyhľadávacích strojov o stránkach, ktoré majú podobný obsah, ale zacieľujú na rôzne jazyky. Atribút hreflang (tiež označovaný ako rel = „alternate“ hreflang = „x“) informuje vyhľadávaúce nástroje o tom, aký jazyk na konkrétnej stránke používate.
Existujú dva spôsoby označenia týchto stránok:
- Obsah s regionálnymi variáciami ako en-us a en-gb.
- Obsah v rôznych jazykoch, ako je en, de alebo fr.
Napríklad ak vytvoríte nemeckú verziu svojej domovskej stránky v anglickom jazyku, označili by ste ju ako „nemeckú“, ktorá vloží hreflang = „de“. Výsledkom je, že hľadačom s adresou IP v nemecky hovoriacej krajine sa táto stránka zobrazuje v nemčine namiesto v angličtine.
Hreflang môže tiež označovať varianty jedného jazyka. Môžete zvoliť atribút hreflang s anotáciami, ktoré označujú, v ktorej oblasti sa obsah nachádza, napr. Nemecké hreflang = „de“ verzus švajčiarske hreflang = „de-ch“.
Google má sprievodcu osvedčenými postupmi pri používaní značiek hreflang, ktorého si môžete pozrieť tu.
Ako pridať kód jazyka
Kód jazyka upravuje atribút lang značky na stránke. Tu je postup, ako ho implementovať:
1. Prejdite do ponuky Webové stránky> Stránky a vyhľadajte stránku, ktorú chcete upraviť podľa konkrétneho jazyka.
2. Kliknutím na ikonu ozubeného kolieska vstúpite do oblasti nastavení stránky.
3. Posuňte sa nadol do oblasti Kód jazyka.
4. V rozbaľovacej ponuke vyberte jazyk, pre ktorý chcete pridať značku hreflang.
5. Kliknite na vybraný jazyk a potom na tlačidlo Odoslať.
6. Váš výber kódu jazyka (značka hreflang) sa zobrazí v sekcii stránky: