Keď zverejníte viacjazyčný web, budete sa chcieť uistiť, že sa ľuďom zobrazuje správne danom jazyku,
Značky Hreflang sú malé prvky v zdrojovom kóde stránky, ktoré sa používajú na informovanie vyhľadávacích strojov o stránkach, ktoré majú podobný obsah, ale zacieľujú na rôzne jazyky. Atribút hreflang (tiež označovaný ako rel = "alternate" hreflang = "x") informuje vyhľadávaúce nástroje o tom, aký jazyk na konkrétnej stránke používate.
Existujú dva spôsoby označenia týchto stránok:
Napríklad ak vytvoríte nemeckú verziu svojej domovskej stránky v anglickom jazyku, označili by ste ju ako „nemeckú“, ktorá vloží hreflang = „de“. Výsledkom je, že hľadačom s adresou IP v nemecky hovoriacej krajine sa táto stránka zobrazuje v nemčine namiesto v angličtine.
Hreflang môže tiež označovať varianty jedného jazyka. Môžete zvoliť atribút hreflang s anotáciami, ktoré označujú, v ktorej oblasti sa obsah nachádza, napr. Nemecké hreflang = "de" verzus švajčiarske hreflang = "de-ch".
Google má sprievodcu osvedčenými postupmi pri používaní značiek hreflang, ktorého si môžete pozrieť tu.
(pridať link
Kód jazyka upravuje atribút lang značky <html> na stránke. Tu je postup, ako ho implementovať:
Prejdite do ponuky Webové stránky> Stránky a vyhľadajte stránku, ktorú chcete upraviť podľa konkrétneho jazyka.
Kliknutím na ikonu ozubeného kolieska vstúpite do oblasti nastavení stránky.
Posuňte sa nadol do oblasti Kód jazyka.
V rozbaľovacej ponuke vyberte jazyk, pre ktorý chcete pridať značku hreflang.
Kliknite na vybraný jazyk a potom na tlačidlo Odoslať.
Váš výber kódu jazyka (značka hreflang) sa zobrazí v sekcii <head> stránky:
Zdieľajte článok
Každý správny web potrebuje doménu a kvalitný webhosting. Buďte online s nami.