Vytváranie webových stránok s ohľadom na SEO
Firmy často vytvárajú dobrú webovú stránku, robia ju živou a potom začnú premýšľať, ako na ňu prilákať návštevníkov. Jedným z najlepších spôsobov, ako generovať prenos na vaše webové stránky, je SEO (Search Engine Optimization) – to je názov procesu, vďaka ktorému sa vaše webové stránky dostanú vysoko do výsledkov vyhľadávania vyhľadávacích nástrojov, ako je Google.
Pred vytvorením webovej stránky by ste mali myslieť na SEO, pretože štruktúra vášho webu je dôležitým SEO faktorom. V tomto príspevku vás prevedieme SEO prvkami, ktoré by ste mali brať do úvahy pri plánovaní vášho webu.
SEO optimalizované kľúčové slová
Čo sú kľúčové slová?
Kľúčové slová sú slová a frázy, ktoré používatelia internetu zadajú do vyhľadávacieho poľa vyhľadávacích nástrojov ako Google a nájdu tak, čo hľadajú. Niektoré kľúčové slová vyhľadávajú státisíce vyhľadávaní denne, zatiaľ čo iné môžu vyhľadávať iba pár. Predtým, ako začnete s tvorbou svojej webovej stránky, je dôležité premyslieť si kľúčové slová, pre ktoré chcete optimalizovať svoje webové stránky.
Prečo sú kľúčové slová dôležité?
Kľúčové slová sú dôležité pre optimalizáciu vyhľadávacieho nástroja, pretože ak chcete na svojich stránkach získať návštevnosť z vyhľadávacích nástrojov, musíte na svojich stránkach zobrazovať tie najrelevantnejšie.
Ako zistím, pre ktoré kľúčové slová mám optimalizovať?
Vykonajte prieskum kľúčových slov pomocou nástrojov, ako sú Plánovač kľúčových slov Google alebo Wordtracker, aby ste zistili, aké kľúčové slová sú populárne v priemysle, na ktorý zacieľujete. Pomocou týchto nástrojov budete môcť vidieť priemerný objem vyhľadávania pre každé kľúčové slovo a to, ako sú tieto kľúčové slová konkurencieschopné.
Plán stránok vhodný pre SEO
Po vykonaní prieskumu kľúčových slov by ste mali mať zoznam kľúčových slov, pre ktoré chcete optimalizovať svoje webové stránky.
Príklad: Ste kvetinárstvo so sídlom v San Franciscu a máte web propagujúci váš obchod a popisujúci ponúkané služby. Rozhodli ste sa, že by ste sa chceli zamerať na:
donáška kvetov
kvetinárstvo San Francisco
svadobné kvety
pohrebné kvety
kytica kvetov
Ďalším krokom je vytvorenie plánu, v ktorom vyhradíte webovú stránku špeciálne pre každé z kľúčových slov, na ktoré zacieľujete.
Vyhľadávacie nástroje majú tendenciu pozerať sa na určité časti vašej webovej stránky, aby zistili, aká je hlavná téma stránky. Pri plánovaní každej zo svojich stránok nezabudnite integrovať svoje kľúčové slová do každého z týchto miest:
Názov stránky
Popis
Kľúčové slová
Hlavičky
V celom písomnom obsahu
V textových odkazoch
Názvy domén
Výber správneho názvu domény je veľmi dôležitý a mal by sa starostlivo zvážiť. Pri výbere názvu domény so zreteľom na SEO by ste mali:
Zvážte dĺžku domény – vaša adresa URL by nemala byť príliš dlhá, pretože si ju budete ťažko pamätať a zákazníci ju pri hľadaní vášho webu pravdepodobne omylom nesprávne napíšu.
Zvážte investíciu do svojej vlastnej domény – vaše stránky budú pôsobiť profesionálnejšie a niektoré výskumy SEO naznačujú, že stránky s ich vlastnou doménou majú lepšie hodnotenie ako stránky zverejnené v subdoménach.
Zvážte pridanie kľúčového slova – Ak je váš prvý názov domény už zavedený, zvážte pridanie všeobecného kľúčového slova do svojej adresy URL, aby ste vysvetlili, čo ponúkate – napríklad www.beautifulbouquetflorist.co.uk
Zvážte rozšírenie – ak ste miestna firma pôsobiaca iba v konkrétnej krajine, môže byť lepšie zvoliť lokalizovaný názov domény, napr. britská doména .co.uk alebo kanadská doména .ca. Pomôže vám to pri vyhľadávaní, keď ľudia hľadajú služby, ktoré ponúkate v krajine, v ktorej pôsobíte.
Zvážte použitie pomlčiek – použitie pomlčiek a podčiarknutí v názve vašej domény neprispieva k dôveryhodnosti, v skutočnosti to môže vyzerať ako spam. Je tiež ťažké pre užívateľa písať a treba sa im vyhnúť.
SEO je vynikajúci spôsob, ako zvýšiť výnosnosť vašich webových stránok. Plánovanie vášho webu so zreteľom na SEO je oveľa jednoduchšie, ako je optimalizácia po vytvorení webu.