Ako napísať e‑mail tak, aby prešiel SPAM filtrom?

Začnite s nastavením DNS záznamov

Skôr ako sa pozrieme na newslettre z hľadiska obsahu, musíme vám pripomenúť správne nastavenie DNS záznamov, ktoré je nevyhnutné pre úspešné doručovanie správ do schránok príjemcov.

Ak ešte nemáte nastavené DNS záznamy, začnite s týmto. Na rozosielanie e‑mailov sa používajú 3 typy záznamov:

 

6 pravidiel pre kvalitný obsah e‑mailov

Teraz k obsahu samotných e‑mailov. Ak chcete dosiahnuť čo najnižší SPAM rating, dodržiavajte týchto 6 pravidiel:

  • Vyhnite sa používaniu veľkých písmen v predmete a v tele e‑mailu. Netreba sa báť používať veľké písmeno na začiatku vety, ale napríklad OBROVSKÁ ZĽAVA v nadpise alebo predmete je problém.
  • Vyhnite sa „SPAM trigger words“ – slovám, ktoré sú vo všeobecnosti pochybné a ktoré SPAM filtre označujú ako príznak SPAM: zľava, zadarmo, propagácia, 100 %, $$$, zadarmo, výhra, víťaz atď.
  • Pre HTML správy zvoľte vhodné veľkosti písma (aby celý text nebol 9 px čierny a dve slová 40 px červené). Pohrajte sa s nadpismi H1, H2 atď.
  • Pri odosielaní HTML obsahu vložte do obrázkov aj ich popis (alt tag) a použite validný HTML kód (validujte napríklad tu: https://validator.w3.org/#validate_by_input+with_options).
  • Nepíšte e‑maily vo Worde (ich HTML obsah obsahuje zbytočný kód). HTML je takisto dobré písať responzívne.
  • Ak máte v e‑maile (obsah HTML) obrázky, musíte ho obohatiť vhodným pomerom textu k odosielanému obrázku. SPAM filtre totiž penalizujú správy s väčším počtom obrázkov ako textu.
  • Pred rozoslaním uskutočnite test kvality e‑mailu.

 

Posledná aktualizácia: