Problémy s doručovaním e‑mailov prostredníctvom služby Mail Klerk

Čo robiť, keď sa e‑maily nedostanú príjemcom do doručenej pošty a spadnú do priečinkov SPAM a hromadných správ?

Úspešné rozosielanie e‑mailov ovplyvňuje niekoľko faktorov. Tu si vysvetlíme dva najdôležitejšie z nich: Jeden, ktorý môžete ľahko ovplyvniť sami, a druhý, ktorý je, žiaľ, ovplyvniteľný ťažšie.

Prvý faktor – parametre rozosielania

Čo musí váš e‑mail spĺňať, aby mal u e‑mailových klientov dobrú reputáciu?

  • Je odoslaný z domény s DKIMSPF záznamami a funkčnými MX záznamami.
  • Päta e‑mailu obsahuje odkaz na odhlásenie z odberu.
  • Predmet a text e‑mailu neobsahuje tzv. SPAM words (zadarmo, zľava, výhra a pod.).
  • HTML kód neobsahuje chyby.

Pred odoslaním každej e‑mailovej kampane je preto dobré si najskôr poslať testovací e‑mail.

Prečítajte si viac o tom, ako napísať e‑mail, aby prešiel SPAM filtrom.

Druhý faktor – príjemcovia vašich e‑mailov

Druhým faktorom je správanie samotných príjemcov. Tu platí jednoduchá rovnica:

  • Čím viac kontaktov vašu doménu označí ako SPAM.
  • Tým viac sa zhorší vaša reputácia.
  • Tým skôr skončíte v zložke SPAM aj u ostatných kontaktov

Aj keď nemôžete priamo ovplyvniť, či váš e‑mail adresáti označia za SPAM, môžete tieto prípady aspoň obmedziť. Stačí dodržiavať pár základných pravidiel:

E-mailové služby veľkých spoločností, ako je Zoznam alebo Gmail, majú pre svojich používateľov tiež rôzne priečinky pre prichádzajúcu poštu (priečinok pre hromadnú poštu, sociálne siete, promo akcie atď.). Bohužiaľ, toto triedenie sa dá ovplyvniť len veľmi ťažko.

Prečítajte si tiež možné dôvody, prečo e‑maily odchádzajú pomaly.

Posledná aktualizácia: