Problémy s doručovaním e‑mailov prostredníctvom služby Mail Klerk
Čo robiť, keď sa e‑maily nedostanú príjemcom do doručenej pošty a spadnú do priečinkov SPAM a hromadných správ?
Úspešné rozosielanie e‑mailov ovplyvňuje niekoľko faktorov. Tu si vysvetlíme dva najdôležitejšie z nich: Jeden, ktorý môžete ľahko ovplyvniť sami, a druhý, ktorý je, žiaľ, ovplyvniteľný ťažšie.
Prvý faktor – parametre rozosielania
Čo musí váš e‑mail spĺňať, aby mal u e‑mailových klientov dobrú reputáciu?
- Je odoslaný z domény s DKIM a SPF záznamami a funkčnými MX záznamami.
- Päta e‑mailu obsahuje odkaz na odhlásenie z odberu.
- Predmet a text e‑mailu neobsahuje tzv. SPAM words (zadarmo, zľava, výhra a pod.).
- HTML kód neobsahuje chyby.
Pred odoslaním každej e‑mailovej kampane je preto dobré si najskôr poslať testovací e‑mail.
Prečítajte si viac o tom, ako napísať e‑mail, aby prešiel SPAM filtrom.
Druhý faktor – príjemcovia vašich e‑mailov
Druhým faktorom je správanie samotných príjemcov. Tu platí jednoduchá rovnica:
- Čím viac kontaktov vašu doménu označí ako SPAM.
- Tým viac sa zhorší vaša reputácia.
- Tým skôr skončíte v zložke SPAM aj u ostatných kontaktov
Aj keď nemôžete priamo ovplyvniť, či váš e‑mail adresáti označia za SPAM, môžete tieto prípady aspoň obmedziť. Stačí dodržiavať pár základných pravidiel:
- E-maily posielajte len kontaktom, pri ktorých máte súhlas so zasielaním hromadnej pošty (newsletterov).
- Pravidelne čistite svoju databázu od chybných kontaktov.
- Dajte kontaktom viac možností v odhlasovacej pätičke.
E-mailové služby veľkých spoločností, ako je Zoznam alebo Gmail, majú pre svojich používateľov tiež rôzne priečinky pre prichádzajúcu poštu (priečinok pre hromadnú poštu, sociálne siete, promo akcie atď.). Bohužiaľ, toto triedenie sa dá ovplyvniť len veľmi ťažko.
Prečítajte si tiež možné dôvody, prečo e‑maily odchádzajú pomaly.